Pages

Friday, October 31, 2014

MEREKA SEPI


Sengaja saya bertanya khabar beberapa teman lewat Whatsapp setelah seminggu menghadapi kesibukan yang tak henti-henti. Perkhabaran yang aku terima semuanya sama ; sepi .

" Aku lari ke hutan, kemudian menyanyiku 
Aku lari ke pantai, kemudian teriakku
Sepi, sepi dan sendiri aku benci
Aku ingin bingar. Aku mau dipasar "  - Puisi Rangga

Aku suka bersendiri tapi tidak pada "perasaan sepi". Jangan salah ya 'alone dan lonely' adalah dua frasa yang membawa makna yang berbeza! Meskipun sepi ini hal yang biasa namun terkadang aku tertanya, kenapa aku masih sepi sedangkan aku punya keluarga dan teman yang bisa membuat aku bahagia. 

Mungkin aku membutuhkan seseorang. yang. istimewa. mungkin?
Ah, tapi itu semua kemungkinan.

Aku masih tak ada jawapan.

Lantas aku balas ringkas pesanan Whatsapp itu ,

" Sepi itu hadirnya sesekali. Jangan risau, busy-kan diri supaya masa pantas berlalu pergi! "

No comments:

Post a Comment